piątek, 31 sierpnia 2012

Quiche? Kisz? Tarta?

Dziś opowiemy Wam o tarcie, której odmianą jest quiche. Tarta to nic innego jak rodzaj wypieku, na który składa się ciasto (kruche, francuskie, jakie chcecie) i nadzienie (może być zarówno słodkie jak i słone).

Naszą ulubioną odmianą tarty jest quiche - francuski i bardzo wytrawny. Jednak przede wszystkim - bardzo prosty.

Potrzebujemy ciasta kruchego na spód (tak, wiem, nie powinnyśmy tego pisać ale można kupić gotowe ciasto kruche, które nie odstaje od tego domowego) i bazy nadzienia - jajek, śmietany i żółtego sera. Poza tym mamy dowolność. Do masy z ubitych jaj, startego sera i odrobiny śmietany możemy dodać co tylko chcemy. Szparagi na wiosnę, szynkę i pora latem, kapustę kiszoną z grzybami zimą.

Kiedy pieczemy kisz najpierw zapiekamy spód. Przykryty papierem do pieczenia i posypany fasolą. Możemy ponakłuwać go widelcem. Podpiekamy go 5-10min tylko po to, by nie zrobił się zakalec (filling qiuchu jest bardzo ciężki). Następnie wyjmujemy i zalewamy gotową masą (na zdjęciu do bazy nadzienia dodano czerwoną cebulę i paprykę chili - po wyjęciu można posypać tartę świeżą natką).  Po zalaniu pieczemy... no właśnie. Każdy piekarnik jest inny. Quiche jest gotowy, kiedy zbrązowieje. Nie pieczmy go w nadto wysokiej temperaturze. 180stopni jest ok.

No i tyle. Popróbujcie, poeksperymentujcie. Możecie napisać nam z czym najdziwniejszym zrobiliście dotąd tarty!!! Nam udało się nawet z przegrzebkami (mniam!). Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Cudowna, śliczna, przepyszna, piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś widziałam z ziemniakami, czy to jest najdziwniejszy dodatek? Ja takiej nie robiłam i chyba nigdy bym się nie skusiła na zrobienie. Za to najbardziej mi smakuje z botwinki i koziego sera oraz z kurkami:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. klasyka gatunku. Uwielbiam tę masę śmietanowo-serową i zatopione w niej dodatki

    OdpowiedzUsuń
  4. Z ziemniakami jesto modne we Francji. Lubimy też wersję "hiszpańską" - tuńczyk i suszone pomidory. Włosi zatopiliby w tym kluski i oregano.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tartę,zapiekanki itp,pyszną zrobiłam ostatnio z przepisu kuchni lidla z łososiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja najlepsza przyjacióła od 5ciu lat mieszkająca w Paryżu obiecuje i obiecuje, że zrobi mi kisz... i nic! Ale jak się już doczekam, na pewno będę się zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. do tej pory zaliczyłam tylko jedna tartę z podobnym wypełnieniem, ale dojrzewam dojrzewam i czuję, że tegoroczna jesień i quiche z szalotkami należą do mnie ;) pozdrawiam i zapamiętuję inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie. Mamy nadzieje, ze bedziecie dzielic sie swoimi wypiekamy na naszym facebooku. Zapraszamy do publikacji Waszych wypiekow i zdjec!

    OdpowiedzUsuń